miércoles, 16 de octubre de 2013

L'educació 2.0: l'ús de la web en la societat del coneixement

A l’actualitat, els alumnes i els mestres convivim amb la tecnologia diàriament i no podem tancar la porta de l’escola a ella. Aprofitant les potencialitats que ens ofereix la tecnologia, podem millorar les nostres classes, gaudint mentre expliquem els continguts de les assignatures, investigant de forma conjunta amb els alumnes, comunicant-nos amb altres professionals, compartint pràctiques educatives, etc.
Els alumnes fan un ús habitual d’aquests espais de comunicació al seu dia a dia. Per aquesta raó, l’escola hauria d’aprofitar el potencial educatiu que els aporta, per incorporar d’una manera natural els processos col·laboratius en el seu aprenentatge, fent que es connectin no només a nivell interior de centre sinó també ampliant els límits a altres centres, països o cultures.
Els mestres comencen a ser conscients que han d’ajudar a desenvolupar la pròpia competència digital de l’alumnat i com a bons coneixedors de les noves tendències educatives, han d’estar oberts als canvis metodològics del nou entorn d’aquest temps. No podem oblidar que vivim en un temps diferent en el que Internet i les noves eines han ocupat els espais que abans estaven ocupats per altres suports.
En conclusió, penso que l’educació 2.0 és un mitjà per afavorir aquest aprenentatge i les eines de feina que ens ofereix, sumat als entorns de comunicació que es van ampliant a la nostra societat, fa que ens afecti a la nostra forma de fer feina, de col·laborar i comunicar-nos.  Per tant, hem d’estar preparats pel canvi constant i hem d’obrir les nostres ments aprofitant els recursos tecnològics que ens ofereix l’actualitat. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario